Zanzibar, Tanzania. - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Siri Arends - WaarBenJij.nu Zanzibar, Tanzania. - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Zanzibar, Tanzania.

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

21 Maart 2015 | Tanzania, Zanzibar Island

Het eerste bericht vanuit Afrika, alweer een kleine week aan het reizen. Eerst een korte tussenstop gemaakt in Dubai; kunnen we toch weer zeggen dat we op verre afstand de Burj Khalifa hebben gezien haha!
In Dar Es Salaam (hfdstad Tanzania) begon er al een heeele lichte cultuurshock (toch even wennen weer om een van de weinige blanken te zijn). Alles was goed gegaan, gelijk vriendelijke mensen. De luchthaven was oud en leek alsof het nog in de jaren 80 was blijven hangen (qua apperatuur).

' s Avonds in Zanzibar aangekomen en met een taxichaffeur van de Bungalows naar onze plek in Nungwi gereden. Bijna doodgereden maar dat is hier schijnbaar normaal. Het is al meteen zo anders dan in Nederland. Veel mensen op straat, enorme stukken lopend. Aparte geuren, kleine hutjes, koeien, and so on. Bungalows waren prima, maar het moest wel even bezinken.

Maar toen de volgende ochtend... wakker worden aan een mooi wit strand, warm weer en azuurblauwe zee en vriendelijke. Voel me steeds meer op mijn gemak! De eerste dag rustig aangedaan en wat rondgelopen. We zijn meteen een duikschool gaan zoeken en toch besloten om echt onze PADI Open Water te halen (duikbevret). Dit stond hoog op mijn bucketlist! Er kwam veel theorie bij kijken, dus veel gestudeerd. Maar tussendoor hebben we ook fijne momenten gehad. De mensen zijn hier heel vriendelijk en willen je overal bij helpen. We hebben een grote groep jongens (o.a. van de (nep?) Masaï) zien voetballen op het strand. Iedereen komt een praatje maken. Schattige kindjes die verlegen naar je zwaaien als je 'Mambo!' roept. Ik merk nu al dat ik veel meer van de kleine dingen geniet. Hoewel dit nog niet het 'echte' Afrika is, doe ik toch al zoveel ervaringen op!

Het duiken was echt weer geweldig! Blij dat ik het in Australië heb ontdekt en er voor heb gekozen om de PADI te halen. De eerste twee duiken in de zee waren al super. Eerst wat skills onder water moeten doen, daarna vrij duiken. Zo'n andere wereld en het is echt heerlijk om gewichtloos te zijn. Daarnaast natuurlijk veel mooie vissen en koraal. Tijdens de tweede duik twee schildpadden gezien!
De volgende dag weer twee duiken in het water bij Mnemba Atoll, super mooi! Heeeel veel visjes en diep koraal. Hele wanden die naar beneden lopen die je met een snorkel echt niet kunt zien. Super gaaf om zo 18 meter diep te zitten! Voor herhaling vatbaar.
Op de terugweg met de boot werd er ineens gestopt. Ineens een grote groep dolfijnen voor onze boot, een stuk of 20 dolfijnen! Was een bijzonder momentje!

In het begin hebben we vooral nog Westers gegeten wat het ook een stukje duurder maakte. Maar later ook lokale tentjes gevonden waar het avondeten maar 5 dollar was en lunch maar 1.5 dollar! En nog lekker eten ook! Vind het erg leuk om de cultuur op die manier te leren kennen. Maar ook door het leren van Swahili leg je veel meer contact! Kunnen al behoorlijk wat zinnetjes en ze vinden dat ook echt leuk. Ze moeten elke keer lachen.

Vandaag zijn we vertrokken naar Stone Town, in het licht was de weg er naar toe zoveel mooier! Doet me heeeel erg denken aan Azië. Ik merk gelijk dat ik zo uren naar het landschap en de mensen er omheen kan kijken. Hopelijk krijgen we meer van dit soort dorpen te zien in Malawi. Stone Town zelf was wel leuk om te zien, maar weer regen heel de dag! 'I touched the rains down in Africaaa' haha. Morgen de boot naar Dar Es Salaam en dan 16 uur in de bus naar Mbeya en dan de volgende dag de grens over naar Malawi. Een lange rit, maar vast genoeg om te bekijken.

Zanzibar was mooi, gaaf en duur, maar volgens mijn gevoel begint het echte avontuur in Malawi! Weer een nieuw bericht als we uitgereisd zijn in Malawi.

X Siri

• 21 Maart 2015 - 15:49

Karin:

Super leuk om te lezen.
    AL heel wat avonturen.
    Vind jullie super stoer samen
    Dikken zoen

• 21 Maart 2015 - 18:41

Malon:

Wauw zussie wat vet!! Schildpadden en dolfijnen en duiken en natuur en eten en jaloerssssssss;)
    Geniet ervan skatteke xxxxxxx

Esther:

Heel leuk om te lezen Siri! Ben ontzettend jaloers! Veel plezier in Malawi, xx

• 05 April 2015 - 22:32

Wendy:

Ahh gaaf dat je je padi hebt gehaald!
    En zeker een mooie bonus om een groep dolfijnen te mogen zien, die zijn zo vrolijk om te zien.