East Coast! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu East Coast! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

East Coast!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

23 December 2012 | Australië, Surfers Paradise

Hoi allemaal!

Alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Heb ondertussen meer gedaan, dus ik heb weer wat te vertellen!

Jaaa ze is er eindelijk, vriendinnetje Chantal is hier nu sinds een klein weekje. Was heel leuk om haar weer te zien, had er ook echt heel erg veel zin in, in deze trip!

Het eerste dagje heb ik Chantal een deel van Melbourne laten zien. Vervolgens hebben we 's avonds een vlucht gepakt naar Brisbane. Wel een leuke stad, maar niet iets waar wij heel veel langer wilden blijven. Wat wel heel gaaf was, was een 'Artificial Beach', een aanlegd strand/zwembad midden in de stad. Was ook nog eens heel mooi! Hoe vet, dat je de stad doorloopt en ineens een soort strand ziet waar je in kan zwemmen!
We wilden graag naar Fraser Island gaan, een tour doen met een groep mensen. Hebben ons suf zitten zoeken, maar alles op internet was erg duur. Toen hebben we de gok genomen en hebben gewoon de Greyhound naar Hervey Bay genomen en hopen dat we daar iets konden vinden. Wel spannend, maar ook wel weer goed omdat we het plannen dan een beetje los moesten laten. Vond het een goede keuze van ons!
En wat bleek, toen we daar aankwamen hadden ze nog 2 plekken open in een tour via een hostel, precies wat we wilden! Achteraf bleek dat we veel meer hebben betaald dan de mensen in het hostel, omdat we bij een Visitor's centre hebben geboekt. Ook van geleerd.

Nou Fraser Island, wat een gaaf eiland!! Hebben hier heel veel gedaan en hadden ook echt een leuke groep. We hadden Engelsen, Duitsers, Nederlanders en Franssen. Het idee van de tour was om met drie 4 Wheel Drive jeeps te rijden naar de verschillende plekken en het leuke was dat wij ook mochten rijden! Wat hebben we allemaal gezien... we hebben erg veel gewandeld en gehiked, hadden een erg actieve gids genaamd Larry. Maar ik vond de beweging ook wel weer erg fijn! We hebben Lake Wabby gezien, een lake middenin de duinen, Lake McKenzie, een lake met wit strand en mooi blauw water. Ook hebben we een schipwrak gezien, een plek met alleen maar duinzand, echt heel mooi om te zien. Hebben een wandeling van 2.5 uur gemaakt door het regenwoud. Ook zijn we naar Eli Creek gegaan, een soort natuurlijke waterslide, dat was echt heel gaaf! Super helder water wat langzaam naar beneden stroomt, die je rustig mee naar beneden neemt! Ook zijn we helemaal naar boven geklommen naar Indian Head, een soort grote rots/cliff met uitzicht op een super blauwe zee met licht strand, heel erg mooi! Ook zijn we nog naar de Champagne Pools geweest, soort van plas met rondom rotsen, waar het water bubbelt door golven uit de zee. Dit alles hebben we dus met de 4WD gedaan, waarin ik en Chantal ook even hebben gereden, allebei op het strand, 80 km per uur, echt heel gaaf! We hebben allebei maar een heel klein stukje gedaan wat moeilijk was, de rest hebben we aan de mannen (en 1 vrouw) over gelaten, want dat rijden op het losse zachte zand was echt heel moeilijk! Maar wat gaaf zeg, echt heel heftig haha, Chantal heeft heel wat blauwe plekken!
Ook hebben we erg primitief geleefd, in tentjes midden in de bossen op een matje van een halve centimeter breed (was wel heel erg vervelend om op te slapen!! Heb dan ook maar 2 uur per nacht geslapen!) en douches waar je maar 3 minuten mocht douchen. Heel gek maar wij hadden allebei hierna zoiets van...dat je de luxe gaat waarderen! Heel apart dat je dat al na deze 3 dagen krijgt, maar wel positief!
Nou verder hebben we ook weer 2 dikke Huntsman gezien! Ennn mijn allereerste slang in het wild! Ook hebben we nog een Possum gezien van dichtbij (zoek maar op, heel lief) en een Guana. Helaas geen dingo's! Dat vonden we wel erg jammer, maar goed, helaas!
Van deze groep hebben we leuke contacten overgehouden. Twee nederlandse koppels gaan we met kerst in Byron Bay ontmoeten, om samen een kerstdiner te maken. Ook komen we als het goed is nog een Frans koppel tegen in Byron Bay.

Na Fraser Island zijn we door gegaan naar Surfers Paradise, het hostel zag er meteen al heel gezellig uit. En het hostel bestaat voor 80 % ook uit jongens, niet heel verkeerd als ik dat mag zeggen haha!! Heb de eerste dag een paar Duitse jongens aangesproken, die we de volgende dag ook weer zagen. Zij vroegen ons mee of we met hun auto een dagje door Surfers Paradise wilden trekken, dat slaan we natuurlijk niet af. Was uiteindelijk een hele gezellige dag geworden! Die dag hebben we 's avonds ook eindelijk bij het Hard Rock Cafe gegeten!! Einnndelijk mijn spareribs gehad! Zo lekker! Die avond zijn we ook voor het eerst op stap geweest met het hostel, waren met een hele bus vol. Uiteindelijk toch de Duitsers weer opgezocht, want zij waren toch wel heel gezellig! Zijn uiteindelijk tot 4 uur gebleven. Nu zit ik dit verhaal te typen, we gaan hierna weer de Greyhound pakken naar Byron Bay, hier blijven we tot en met 27 dec om kerst te vieren en even te relaxen op 1 plek. Ook wel een keertje fijn. Helaas waren heel veel hostels al volgeboekt, niet bij stilgestaan dat dit ook heel gewild is, net als nieuwjaar. Dus we hebben helaas wat meer moeten neerleggen voor een hostel, daar hadden we niet op gerekend. De komende dagen gaan we budgeteren op het eten en alles!! We doen dit vooral al heel erg met het eten, eten elke ochtend en middag brood en jam. En 's avonds hebben we al dingen gegeten als eierenmix, hamburgers, witte bonen, etc.

Foto's ga ik morgen op facebook zetten, hier alvast de link:
https://www.facebook.com/surfnsun#!/media/set/?set=a.10151153402633543.438751.525928542&type=3

Dus kijk morgen ook nog even op mijn facebook, dan kun je nieuwe foto's zien!!

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar alvast!
Skypen is hier trouwens wat moeilijker omdat de hostels vaak geen webcam of microfoon hebben, dus als iemand wil skypen, mail me even wanneer, dan kan ik een internet cafe opzoeken. Maar mailen mag sowieso! Vind ik leuk!

Tot snel, het volgende bericht zal nu wat sneller volgen!

  • 23 December 2012 - 10:31

    Stijn Verouden:

    Wat een avonturen! super gaaf siers! fijn dat het je daar ook nog goed vergaat. coole foto's ook :) nog heel veel plezier en geniet ervan! kuss!

  • 24 December 2012 - 15:11

    Bart:

    Zusje,

    Klinkt allemaal heel goed! Zorg jij wel dat je 2e kerstdag rond 11 uur Nederlandse tijd kunt Skypen met ons? Dan zitten we namelijk met ons gezin bij ons... Als het goed is zou ons ma dit met jou hebben kort gesloten... Veel plezier nog en we spreken je dus als het goed is 2e kerstdag!

    xxx Bart & Bonnie

  • 28 December 2012 - 17:28

    Simone:

    Heeeee Siri, wat een verhaal!!!! Super gaaf. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Lijkt me ook leuk om allemaal andere reizigers te ontmoeten. Heel veel plezier nog en geniet van je avontuur. Ik blijf je volgen, ga nu de foto's kijken op FB.

    Kijk goed uit :-)

    Kus Moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8457

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: