Eerste week! - Reisverslag uit Warragul, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Warragul, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

17 November 2012 | Australië, Warragul

Hee allemaal!

Nou hier dan eindelijk mijn eerste bericht vanuit Australie! Na een hele lange reis van 48 uur, waarin ik NIET geslapen heb, veilig aangekomen bij mijn familie in Warragul.
Tijdens mijn transfer in Bangkok viel het me pas op dat ik echt alleen was. Liep daar als enige Westerse tussen allemaal Chineesjes en Thaise. Voelde me eerst een beetje eenzaam, maar die sfeer werd gelijk doorbroken doordat ik sjans kreeg van 8 Aziatische pilootjes ('Hai hai, hee hee konichiwaaa, hai hai!'). Best grappig haha.'De tussenstop in Taipei was nog lang niet zo erg, dacht er 10 uur te moeten vervelen. Maar ik heb 2 Nederlandse meisjes van ongv. mijn leeftijd aangesproken en zij waren met dezelfde organisatie als mij gegaan. Bleek dat we een free half-day-tour kregen vanwege de lange tussenstop. Zaten met z'n 5en in een busje, grappige gids en zijn zo Taipei doorgereden. Zijn gestopt bij wat Tempels, Memorial Hall en nog iets Presidentials.. China en zo trekt me niet echt, maar dit was toch wel heel leuk om te zien!
Nou eenmaal aangekomen in Melbourne kwam mijn neefje me ophalen, klikte gelijk weer. Met de rest van de familie ook!
Wat heb ik hier in deze week allemaal gedaan? De eerste zondag was het gelijk mooi weer, 26 graden. Mijn nicht met haar man en kids zijn die dag langsgeweest, super leuke dag gehad! Zelfs gezwommen!
Tweede dag ben ik met mijn neefje naar een brug, watervallen en een grote Adatree geweest. Alvast een voorproefje op mijn trip met hem, want we waren op een gegeven moment verdwaald, dus laaaang in de auto gezeten. Heb wel al een stuk mogen rijden aan de linkerkant, mannn wat is dat raar!
Verder is het weer niet zo super geweest, zo rond de 18 graden met veel bewolking. Dus NEE ik heb het niet veel beter, ben nog steeds wit helaas!!
Ik heb heel veel geluierd hier, maar dat komt vooral omdat iedereen hier overdag werkt en naar school gaat. Heb wel al een mountainbike ride in mijn eentje ondernomen. Ben toen naar het centrum van Warragul gefietst. Dacht ik wel even te doen.. maar man die klote bergen hier!! Kwam bezweet terug! Ben daarna in het ijskoude zwembad gesprongen en nog wat baantjes getrokken.. actieve dag!
Verder ben ik gister nog naar mijn nicht geweest met haar kids in Aspendale. Zijn met de jongste Melbourne ingetrokken, allemaal deja-vu's, herkende nog veel van 7 jaar geleden. Was een hele leuke dag! Veel gelachen met m'n nicht, zijn daarna naar een park geweest met haar vriendinnen en hun kids, pizza in het park gegeten, dus goede afsluiter! Vandaag ga ik nog met m'n jongere nichtje naar Twilight! En zondag gaan we Melbourne in om te shoppen!

Komende maand houd ik het dus wat rustig, net als deze week. Geniet van mijn tijd met de familie en 13 december komt Chantalleke en dan gaat mijn reis pas echt beginnen! Hoop stiekem ook dat het hier wat mooier weer gaat worden zodat ik een voorsprong qua bruinheid heb haha!

Superbedankt nog voor alle berichtjes, echt suuuper leuk om te lezen! Blijf dit vooral dus doen haha, want dat maakt mij heel blij!!
Voor foto's zie deze link:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151153402633543.438751.525928542&type=1&l=1ae3766e10
Ik heb de foto's openbaar gemaakt dus als het goed is, moet iedereen de foto's kunnen zien!

Mijn telefoonnummer hier is: +61450378509. Op mijn NL nummer kan ik momenteel niks lezen!
Daarbij vind ik het leuk als jullie me ook eens een keer mailen, hoe het met jullie staat en zodat ik wat meer persoonlijke dingetjes kan bespreken met jullie :).
Skypen... mail me om een afspraak te maken!! Ben vooral online als het bij jullie 9/10/11/12 uur 's morgens is!

xxxx Siri

  • 17 November 2012 - 09:23

    Stijn Verouden:

    Siersje kei leuk zo die eerste week, hier is de eeste vorst zo ongeveer al geweest dus je hebt t sowieso warmer :P leuk om te lezen! ik ga nu je foto's kijken ben benieuwd. veel plezier nog daar!
    Kussxxx

  • 17 November 2012 - 12:58

    Kim Boselie:

    He Siri!

    Wat leuk allemaal. Fijn dat het je goed bevalt daar!
    En leuke foto's. Wat is het daar mooi zeg!
    Was het niet raar om links te rijden met het stuur aan de andere kant? ;-)
    Nou heel veel plezier daar meid! Ik ben benieuwd wat je nog allemaal zal gaan beleven, vast een hele hoop!
    Geniet ervan, het is zo voorbij. Alvast veel plezier samen met Chantal !

    X Kim

  • 17 November 2012 - 21:08

    Chantal:

    Ik had natuurlijk grotendeels je verhaal al via Skype gehoord! Echt super leuk! En zeker nu ook nog de foto's erbij! :D
    Maar beetje slap om mij te overtuigen dat jij niet veel voorsprong zal hebben met bruinheid om te voorkomen dat ik onder de zonnebank kruip en dan dit hier lezen! You Bastard!
    Doe het lekker rustig aan, veel genieten en skypen volgende week wel weer even!

    Liefs

  • 18 November 2012 - 09:09

    Hanny Houben:

    ha die Siri
    wat fijn dat je het zo gezellig hebt daar ginds in down under zou bijna jaloers worden ,wordt maar niet te bruin anders steek je zo af bij al die kaaskoppen hier ,geniet ervan meidje en geef ze van mij allemaal een dikke kus

    love you

  • 18 November 2012 - 12:56

    Wendy Janssen:

    Wat fijn om te horen dat het goed bevalt daar down under!
    En dat het natuurlijk goed klikt met je familie.
    Leuk ook om te horen dat je zelf al initiatief hebt genomen om een aantal dingen zelf te ondernemen.
    En niks verklappen over Twilight, stttt. k heb hem nog steeds niet gezien.
    Zal je binnenkort eens mailen om een skypedate te plannen.
    Relax ze nog even tot Chantal er is, en geniet van alle indrukken, maar dat komt vast wel goed!
    Liefs Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warragul

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8463

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: