Thailand en Indonesië! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Siri Arends - WaarBenJij.nu Thailand en Indonesië! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Thailand en Indonesië!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

24 Maart 2013 | Indonesië, Ubud

Hee iedereen!
Ben ik eindelijk weer! Nu vanuit Azië! Let a.u.b. niet op de spelfouten. Ik typ dit verhaal op m'n mobiel...

Waar te beginnen... Ik heb inmiddels zoveel meegemaakt en gedaan dat ik het een beetje ga inkorten. Thailand dan maar! Ik heb Bas ontmoet op het vliegveld van Bangkok, hadden daar gelijk een boterhammetje gepakt met kip en kaas...kip smaakte letterlijk naar stof en kaas naar slijm! Gelijk 1e smaaksensatie! We zijn begonnen in Bangkok zelf. Khoa San Road is de hoofdstraat, vól met mensen, kraampjes, eettentjes. Wel toeristisch maar had toch ook wel wat gezelligs. We zijn gelijk ook wat gaan eten, Indiaas welleswaar. Proberen in elk land wel zoveel mogelijk verschillende dingen te eten. En het mooie is... Ik vind alles lekker!! (Bijna alles dan ;). Zijn gelijk afgezet met geld door de taxi, natuurlijk, hoort erbij! Maar we leren het wel! Ook gelijk 1e Tuktuk rit gehad. Kei leuk! Verder nog wat tempels bezocht, die avond een sprinkhaan en een schorpioen gegeten!! Heel vies die pootjes maar de smaak viel niet tegen!! Ook hebben we er een traditie van gemaakt om elk bekend biertje uit elk land te proberen! Echt Thais eten wat heel lekker was, heette Pad-Tai. Het is hier overigens ook enorm warm en dat blijft het ook tot middernacht. Niks als Australië, hier is het een en al plekweer!
Volgende plaatstje was Krabi, heel relaxt plaatsje. Hele leuke ervaring hier was scootertje huren! Dat vond ik vroeger echt niks... Maar man man wat heb ik in mijn jeugd gemist, scooter rijden is echt superleuk (deze was dan ook wel opgevoerd :)!! Echt geweldig mooie natuur gezien. Bas en ik allebei aaaah oeehhh waaauww kijk dan! De rotsen hier echt wauw! Heel veel groen! Meteen ook een doop gekregen met het verkeer! Wanne gekte!! Leukste van dit tripje was dat we verdwaalden en terecht kwamen in een mini dorpje met 5 hutjes. Letterlijk hutjes. Kleine kindjes kwamen meteen naar ons toe en zwaaien. Echt leuk en interessant! Was echt wel 'puur' om te zien.
Volgende bestemming Koh Phi Phi! Suuuuuper mooi eiland. Maar wat ongelofelijk toeristisch!! Te erg! Niet leuk dus. Strand met omgeving was wel heel mooi..was echt aan het genieten in t water...voor 10 minuutjes. Want door alle commercie lag de zee vol met rotzooi en werd mijn voet zowat doorboort met iets scherps. Bloedde als een rund! Bas mij naar hospitalletje gedragen. In mijn voet gesneden zonder verdoving echt poeping pijn!!! Dik verband erom heen en vervolgens nog dagen last van gehad! Lomp is lastig zeggen ze dan bij ons thuis.. Maar goed, verder nog de tour gedaan. Hele mooie eilandjes gezien, gesnorkeld, aapjes op het strand en Maya Beach van de film the Beach (weer te commercieel). Ook wel heel gaaf was in de avond, een bar met een echte Muay Thai boxring erin. Zatte mensen mochten tegen elkaar. Maar op een gegeven moment ook 2 echte Thaise mannen. Was heftig! Zat ik daar met mn bier te genieten, lekker mannelijk! Ook nog een vette fireshow gezien met mannen met ontblote bezwete lijven, zelfs Thaise mannen worden dan sexy!
Okee en dan Phuket... Wauw nog toeristischer en we zaten niet eens in Phuket town! Heeeel erg druk en vol met mensen. Toch maar naar een pingpongshow geweest op aanraden van anderen. Echt: what the fuck! Jonge naakte dansense meisjes op een podium. Dan komt de lelijkste naar buiten en ineens ploep komen er twee schildpadjes uit hasr flamoesje! En ploep dan twee visjes! En ineens stopt ze twee sigaretten erin en gaat ze 'er' mee roken! Bizar! Vies! Grappig! Ongemakkelijk! Dus weer gauw weggegaan haha. Volgende dag James Bond Island tour. Hele mooie omgeving, zee, bergen, vissersdorpje, eiland, etc.

En toen op naar Indonesië. Om 7 uur 's ochtends op het vliegveld. Nee je kunt hier die tickets niet kopen. KAK! Toen maar pas om 8 uur 's avonds!! Dus zo'n 12 uur op een klein vliegveldje vervelen. Maarja hoort erbij!! Zijn naar Jakarta gevlogen. Sukkels dat wij zijn stond dat helemaal niet op de planning! Nu veel te lang Java gedaan en minder lang Bali. Helaas voor mij want dit was 'mijn' land! Maar goed, het is niet anders. Wel hele mooie dingen gezien op Java. Zoals Borobudur, grootste Buddha Tempel Complex van de wereld. Wat enorm indrukwekkend!! Echt zoooo gaaf! Kan het zonder foto moeilijk omschrijven maar echt zo mooi en dan te bedenken dat het al meer dan 1200 jaar oud is! Hele leuke ervaring hier was: waren veel schoolkindjes. Vroegen heel lief en verlegen: Excuse me miss, you and me picture? Natuurlijk! En vervolgens nog zo'n 15 meisjes! Heel schattig en ze giegelden de heletijd en heel netjes bedanken. Vervolgens de jongetjes en daarna ook nog oudere scholieren. Wel grappig maar op een gegeven moment irritant!
Verder op Java mount Bromo. Om 2.15 uur 's nachts worden opgehaald om de zonsondergang te zien op een hoge berg met uitzicht op de krater. Ik moest lange broek en dikke trui aan want het was maar 3 graden boven! Toch nog kouw meegemaakt in mijn winterloze maanden! (En ja ja jullie hebben het kouder, ik weet! Maar voor mij voelde het koud!). Zonsopgang was wel mooi maar de omgeving deed mij meer. Mooie krater, bergen, soort maanlandschap en een valei. Op Java merkte we dat Thailand en Java enorm toeristisch waren en daarvoor nog steeds heel erg prijzig. We hadden gedacht veel minder uittegeven. Nu besloten om ook een planning te maken en echt op geld te letten. Dus dan maar geen airco en eten langs de kraampjes op de weg. Zo aten we in Yogjakarta voor 70 cent per persoon! En een kamer voor 2 euro pp. Dat is het betere werk! Hopelijk zet dit door. Ohja voor ik het vergeet... Ze kennen hier alleen maar squat wc's! Die dingen in de grond! Zwaaaar irritant voor een vrouw! Wel weer een ervaring rijker, optimistisch inzien hè?!
Nou op naar Bali, eindelijk eindelijk! Reistijden waren trouwens elke keer zo'n 9 uur per dag, je went er aan. Toen we in Ubud aankwamen kreeg ik meteen een heel relaxt gevoel. Ik vind Bali echt geweldig! In Ubud weer een scootertje gehuurd (heerlijk dat scheuren!) en naar de rijstvelden gegeten. Echt suuuuper mooi, echt prachtig die rijstvelden! Helemaal mijn ding! Echt fel fel groen en palmbomen en andere soorten, mooi! Hier gelunched met dit uitzicht, genieten!! Daarna naar een plantage gereden (koffie, vanille, etc). Lief meiske als gids. En ik heb koffie gedronken en thee die ik lekker vond!! Wonder!! Coconut coffee, Vanilla coffee en Lemon Grass Tea! Meiske 20.000 rp (1.60€) fooi gegeven, helemaal blij. Mooi om te zien! Natuurlijk ook in Bali weer een Balinees biertje geprobeerd (nee mam niet tijdens het scooter rijden haha).
Volgende dag een tour met wat tempels en de belangrijkste Pura Besikah! Hele gave tempel met veel pagodes. Wederom toeristisch, maar goed zij moeten ook geld verdienen. Onderweg keek ik steeds naae buiten en zag geweldig mooie natuur! Heel erg jammer dat ik dit maae 2 dagen mocht zien! In Bali wilden we ook nog snorkelen en naar het strand. Helaas een niet geweldig plaatsje uitgekozen, Sanur. Erg druk en toeristisch en het snorkelen was wel mooi (maar na het Great Barier Reef valt voor mij dit soort reefs wel tegen). Stond ook niet bekend als echt snorkelgebied. Maar wel ff lekker op t strand gelegen. Ik kom zeker terug in Indonesië, gevoel zei al dat ik hier naar toe moest gaan en dat klopte. De mensen zijn hier zo lief en vriendelijk en de natuur is geweldig. Ook de buddhistische en hindoestaanse cultuur trekken mij enorm. Helaas te weinig van mogen meemaken dus ga zeker nog ooit terug. Ik heb nog geen echte cultuurshock meegemaakt, misschien omdat we nu het meeat toeristische hebben gehad. Wel veel opvallende dingen. De bescheidenheid, armoede, verkeergekte. Baby's die op de scooter de fles krijgen! Het eten, overal kleine tempels om je heen, de reacties naar ons als Westerlingen, het weer, alles is wel zo anders. Dit gaat alleen nog maar meer worden in de volgende landen. Morgen naar Cambodja. Ben heel erg benieuwd. Hier waarschijnlijk wat minder toeristisch dus ook minder wifi dus minder bereikbaar. Ik zet hier ook geen foto's online, vertrouw ik hier niet! Dus in Nederland pas!
Trouwens al twee souvenirtjes gekocht voor mezelf, een echt Batik zijden painting en een Hindoestaans beeldje van Ganesh de olifantengod.
Tot de volgende keer (dat wordt waarschijnlijk Vietnam)!!

Kusss Siri

  • 24 Maart 2013 - 11:37

    Stijn:

    ik vraag me iedere keer af waarom ik dit nog lees, je maakt me iedere keer zo jaloers :P
    weer een gaaf verhaal siers! nog heel veel plezier daar! ^^ groetjes uit de vrieskou!

  • 24 Maart 2013 - 11:58

    Karen:

    Oooh, wat herkenbaar!
    In Cambodja zal het wel minder luxe zijn, maar wel een stuk goedkoper.
    Ohja in Phnom Penh moet je ZEKER naar de gevangenis gaan. Veel mensen slaan die over, maar ik vond dat het indrukwekkendste wat ik had gezien. Samen met de killingfields natuurlijk!
    Vietnam is ook helemaal super!

    Heel veel plezier nog!

    Liefs Karen

  • 24 Maart 2013 - 11:58

    Hanny Houben:

    hoi siri gaat goed niet?als je nog maar in ons koude hollandje kan wennen dan zal er weer gewerkt moeten worde dus meiddje genieten kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8410

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: