Laatste weken Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu Laatste weken Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Laatste weken Australie!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

03 Maart 2013 | Australië, Brisbane

Hee iedereen!

Dit wordt mijn allerlaatste verslag vanuit Australie!
Ik ben nog een weekje in Airlie Beach gebleven, waar ik niet veel bijzonders meer heb gedaan. Enige gave wat ik van mijn lijstje kan schrijven is Jet Ski!
Een jongen die ik hier ken, wilde sowieso gaan Jet Ski-en, en vroeg of ik (gratis :) mee achterop wilde. Natuurlijk! Nog nooit gedaan, maar wat was dat vet zeg! Voelt echt alsof het zo snel gaat! Hij liet me ook 2 keer sturen, ik scheet bijna in m'n broek haha! Heel leuk!

Na Airlie Beach ben ik doorgetrokken naar Town of 1770, waar ik wederom poepweer had. Maar ik heb hier wel een surfles genomen, ook heeeel erg leuk!! Was wel moeilijk, aangezien de golven enorm hoog waren, maar het is me een paar keer gelukt. Hoop dat ik dit nog een keer in Azie kan doen, want vond het echt een leuke bezigheid! Verder was 1770 niet veel aan, dus doorgetrokken naar Noosa.

Noosa was wel heel erg mooi, maar je raad het al.. wederom poepweer! Dus eigenlijk niks anders gedaan dan heel de dag met alle mensen uit het hostel films zitten kijken. Ook wel weer een keer lekker! Op een gegeven moment kreeg ik heel laat een telefoontje van ons pap.. met heel erg vervelend nieuws, dat mijn oom was overleden :(. Vind dat wel moeilijk om onder ogen te zien zeg maar, aangezien ik zo ver weg zit. Het is ook moeilijk omdat ik het verdriet van thuis niet echt voel. Mijn leven hier gaat gewoon door. Gelukkig begrijpt iedereen in Nederland dat wel. Ik krijg wel vaak flitsen van mijn oom waardoor ik me wel weer erg verdrietig voel. Maar dat is natuurlijk heel normaal. Nogmaals heel veel sterkte voor familie thuis, ik denk woensdag aan ome Arthur en jullie allemaal. Dikke kus!
De volgende dag was het opeens erg mooi weer. Ben toen gauw nog naar het strand gegaan, want had al zoveel weken slecht weer gehad! Golven waren echt enorm hoog! Verder heb ik de volgende dag hier nog een 3 uur durende wandeling gemaakt rondom de kust. Echt heel mooi!

Toen ben ik doorgetrokken naar Brisbane, waar ik Ken Bogers heb ontmoet. Dat is de zoon van goede vrienden van ons pap en mam. Was lang geleden dat ik hem had gezien, laat staan gesproken. Mocht bij hem blijven slapen, echt super lief! In Brisbane rustig aangedaan, een keer hardgelopen, wat rondgekeken.
Daarna ben ik naar Byron Bay gegaan, hier wilde ik graag naar terug. Toen ik hier met Chantal was, was de vibe daar zo relaxt! Toen ik er nu aankwam, was deze sfeer er nog steeds, ondanks de regen. Had een heel fijn hotel, leuke mensen. Heb wat rondgelopen in Byron Bay en....
Ik heb GESKYDIVED!!! Man man man, wat was dat vet! Echt sowieso het gaafste wat ik als activiteit ooit heb gedaan! Ik had verwacht dat ik heel nerveus zou zijn. Nou... dus niet, was helemaal niet eng? Heel onrealistisch, maar zo gaaf! Niet eens dat adrenalinegevoel gehad in mijn buik? Even een klein nerveus momentje was toen de luik open ging en ze een voor een sprongen. Toen was ik aan de beurt, instructeur liet ons vallen en... viel allemaal wel mee? Ik dacht echt letterlijk heel rustig, wat doe ik nu? Oh dit is best leuk, stoer! Yihaaaa!
Ga het zeker nog een keer doen als het geld weer mee zit!!

Nou Byron Bay verlaten, ben nu weer terug in Brisbane bij Ken. Doe nu lekker relaxed. Het weer is weer enorm poep.

Dus vanaf dinsdag is mijn Australie avontuur afgelopen... want dan ga ik 2 maanden nog naar Azie met Bas! Hoewel ik Australie echt heel gaaf vond en ik zo veel leuke dingen heb mogen doen en zoveel heb geleerd en zoveel leuke mensen heb ontmoet, heb ik enorm veel zin in Azie! Dit gaat ook weer zo'n ervaring worden, dat voel ik nu al!
Voor de mensen die contact met me willen hebben, stuur me maar mailtjes of een berichtje hieronder. Ik heb dan geen beschikking meer over internet op mijn telefoon, ga terug naar mijn oude nummer! Dus geen Whatsapp meer! Skypen gaat ook niet lukken, dat doe ik alleen met mijn ouders (of misschien broer/zus), maar verder alleen mailen!
Volgende verslag zal dus vanuit Azie zijn!

Tot de volgende keer en vergeet niet mijn foto's te bekijken op facebook!
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151153402633543.438751.525928542&type=3

Kuss Siri

  • 03 Maart 2013 - 23:35

    Chantal:

    Ha lieve Siri!

    Je laatste reisverslag alweer, wat vliegt de tijd! Heel erg veel genieten en ook heel veel plezier samen met Bas! Ik kijk al uit naar 9 mei!

    xxxxx

  • 04 Maart 2013 - 15:31

    Stijn:

    Siersje!
    leuk weer van je te horen :) grappig dat je zelfs zo ver weg nog bekende tegenkomt, en deze keer ken ik m ook :P hij heeft bij mij in de klas gezeten en ik heb met hem getennist :P geinig. blij dat alles verder goed gaat en dat je over het algemeen goed weer hebt. veel plezier daar nog, niet nog bruiner worden als dat ik kan zijn en uitkijken met rauwe vis eten in azie. owja en smakelijk eten met al t katten, honden en ratten vlees :P hahaha.

    Kuss, Stijn

  • 04 Maart 2013 - 17:05

    Tante Hanny:

    hoi Siri
    wat fijn dat je zo geniet ,en een fijne tijd in azie

    kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 8416

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: