Living the good life! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

05 Februari 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallooo!

Ben ik weer! Een update over hoe het me afgaat in mijn eentje!
Allereerst super leuk al die reacties! Doet me goed om te lezen! Echt heel leuk!! Zelfs ooms en tantes die reageren, echt heel leuk om van iedereen iets te horen!

Ten tweede bekijk meteen even mijn foto's! Voor iedereen beschikbaar!
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.10151153402633543.438751.525928542&type=3

Verder... mijn introductie duik in het Great Barrier Reef... Wat was dat GEWELDIG! Helemaal top! Ik mocht eerst snorkelen, mijn eerste echte keer met flippers en stingersuite en al. Eerst even klungelen met de flippers, maar ging me snel goed af. Echt.. wat is het GBR mooi zeg! Heel veel mooi gekleurd koraal en heeeel veel mooie vissen die je niet eens ziet bij Sea World. Dus heel gaaf om vissen te zien die ik nog nooit eerder heb gezien. Heb ook een hele grote Wally fish gezien (google het!), super vet die vissen. Na deze snorkel ging ik duiken. Raakte natuurlijk weer een beetje in paniek, ging snel goed. Dat was wel echt een hele vette ervaring, net of je in space zit, helemaal geen geluid behalve je bubbels. Ja ga ik zeker nog vaker doen!! Na de duik nog een keer snorkelen, baalde een beetje dat ik nog geen haai of schildpad had gezien, dus besloot om helemaal in mn eentje naast de boot te gaan snorkelen. Toen stopte het reef dus wilde omdraaien. Zie ik ineens rechts van me een hele grote schildpad drijven, op 1 mtr afstand. Dat was zo bizar! Leek eerst even nep, maar besefte al gauw dat het een echte schildpad in het wild was. Voelde als een heel bijzonder moment, weet niet waarom, maar was een van mijn mooiste ervaringen tot nu toe! Heb er nog even mee gezwommen, helemaal in mijn eentje. Ons mam noemde het een cadeautje voor mij, zo voelde het ook! Deze dag was echt goed geslaagd!
Ik heb helaas Cape Tribulation moeten afzeggen, aangezien mijn budget heel snel aan het slinken is. Dit land is zo ongelofelijk duur! Daar straks meer over.

Eerst verder met Cairs, na de mooie dag tijdens de duik begon het te regenen, hoorde al geruchten over een cycloon, maar dacht er niet echt over na. Bleek het dus een echte cycloon te zijn en dat heb ik dus gemerkt... jeeezus wat een storm! Echt zo'n tropische regenstorm! Wel gaaf om een keer mee te maken, maar er is gewoon niet veel te doen in Cairs met dat weer. Keuze gemaakt om eerder naar beneden te gaan, richting Mission Beach. Hier kwam ik in een hostel terecht midden in een rainforest. Zag er allemaal heel mooi uit, maar Mission Beach is heel erg klein en jawel.. het regende. En mijn hostel was helemaal leeg. Ik had geen fijn gevoel in dit hostel, beetje behagelijk gevoel, voelde me echt niet fijn. Even fijn met m'n zus gewhatsappt die me weer een beter gevoel gaf :). Besloten om de volgende dag nog het strand te bezoeken en door te gaan. Het strand was heel mooi, ondanks het slechte weer toch even kunnen genieten hier. Was er helemaal in mijn eentje en er hingen 2 palmbomen heel laag. Dus hier even 'gechilled' voordat de bus mij naar Townsville bracht. Een nachtje geslapen hier, en door naar Magnetic Island.
Ook hier weer slecht weer, was dus niet echt motiverend, maar zag wel dat dit een heel mooi eiland was!
Mijn kamergenootjes uit Engeland en Canada vroegen me meteen mee naar het strand om daar te relaxen, dus dat was wel heel leuk! Heb hier een leuk groepje gevonden, waaronder ook een jongen uit Israel en een jongen uit Zwitserland, heel gevarieerd. Deze middag ben ik naar het Koala Sanctuary geweest, waar ik een krokodil, slang, caccatoo (hoe je het ook schrijft) en een koala heb mogen vasthouden! Hierna ben ik naar een brugje gegaan waar we regenboog gekleurde wilde papegaaien konden voeren. Zie foto's, wat een gekkenhuis!!! Had op een gegeven moment meer dan 25 papegaaien op mijn hoofd en arm. Herrie!! Heel veel littekens aan overgehouden, maar wat een super grappige ervaring!
Hierna nog met z'n 4en naar een aparte plek gegaan waar we hele schattige kleine rock wallabies eten konden geven, wederom wilde! Echt een super ervaring, echt heel schattig! Super verlegen beestjes, maar uiteindelijk komen ze uit je hand eten.
Die avond was er BINGO avond haha YES, super vet! Had er wel een drankje mee gewonnen! Echt nog een hele gezellige avond gehad met dat groepje, drankjes gedronken. Had het gelijk weer heel erg naar mijn zin, na het dipje in Mission Beach. De volgende dag regende het echt super hard, ben dus deze dag gaan niksen, beetje mijn was doen en dat soort dingen. In mijn eentje toch nog even naar de bar, gelijk weer mensen aangesproken en toch nog een leuke rustige avond gehad. Volgende dag weer terug met de ferrie en door naar Airlie Beach!

Ik bevind me nog steeds in Airlie Beach. Toen ik hier aankwam wederom regen, bleek dat de cycloon me naar beneden volgde. Besloten om hier langer te blijven, zodat hij voorbij zou gaan. Gelukkig heb ik dat gedaan, want het is nu al een week mooi weer! Heel fijn is dat weer, die zon op je lichaam en die warmte! Soms echt wel te benauwd, maar ik neem het graag voor lief!!!
De volgende dag ben ik gelijk werk voor accomodatie gaan zoeken en na 7 hostels eindelijk gevonden bij X-Base. Wel een aardig uitziende hostel. Wat ik moet doen.. in 14 dagen tijd moet ik 10 dagen housekeeping doen, dus kamers poetsen, bedden verschonen en opmaken, rommel opruimen, dweilen, etc. Dit zo'n 3 uur per dag. Ben in de middag vrij, dus dan ga ik lekker naar het Lagoon (kunt hier ook niet in het water vanwege de jellyfish). Het werk is wel oke, doe dat met een aantal meer, en heb een redelijke kamer met 4 personen. Al een aantal keer van kamer verwisselt, dus al wat aardig mensen leren kennen hier.
Ik doe hier verder vrij weinig, aangezien er niks anders te doen is dan het Lagoon. Heb wel een keer een flinke wandeling gedaan van 4 (!) uur! Goed bezig Siri!! Wel blaren achteraf, maar voelde me goed!
De eerste zaterdag hier was het gelijk Australia Day, beetje vergelijkbaar met Queensday. We hadden hier bij ons hostel een poolparty waar ik gratis naar binnen mocht, omdat ik hier werk haha. Eerste poolparty ever, viel me reuze tegen omdat er een grote groep hele irritante vieze Australische mannen in het zwembad zaten, maar goed. Heb me wel vermaakt. In de avond opstap en toen kwam ik de groep van Magnetic Island tegen, heel leuk!! Heb me echt heel goed vermaakt die avond, leuk om bekende gezichten te zien!
Ik heb hier ondertussen ook geprobeerd om werk te zoeken, gezien mijn budget... Wat is dat zwaaaar een tegenvaller! Je wordt zo vaak afgewezen, omdat echt IEDEREEN hier werk zoekt. Bah bah! Dus hier weinig geluk mee gehad en besloten om nu maar werk voor accomodatie te blijven doen, omdat ik toch maar weinig weken over heb.

Verder ben ik hier ook eindelijk naar de Whitsundays geweest! Echt geweldig! Tot nu toe mijn mooiste tour! Whitehaven Beach is echt geweldig mooi, heel apart om te zien. Echt heel mooi! (Googleeee!)
Leuke kleine groep van 16 mensen op de boot, eerste avond drankspelletjes avond. Echt een grappig spel gedaan: Eat my box. Kartonnen box op de grond die je met je mond op moet pakken vanaf de grond en je handen mogen de grond niet raken. Heel wat spieren verrekt hiermee haha! Maar heel leuk, ga dat zeker in Nederland met vriendinnen doen haha! Maar het was me de laatste ronde nog gelukt (waarbij je nog maar 1 velletje op de grond hebt)!! Gezellige avond gehad, paar hele leuke mensen leren kennen! Ik heb zowat als enige beneden in de cabin geslapen, de rest op de boot boven. Helaaaas heeft deze mevrouw weer slaapproblemen, dus heb toch maar voor de hitte gekozen onderin. Wel oke geslapen, wel redelijk zeeziek geworden. Hoort erbij!
Volgende dag gesnorkeld! Echt weer helemaal geweldig, ik vind dat echt heel leuk snorkelen.. jammer dat dat niet in Nederland gaat! Weer wat leuke visjes gezien en heel mooi koraal. En weer het gaafste, ik was met een Duitse jongen aan het zwemmen en ik stelde voor om een duik naar beneden te maken. Zodra we dit deden zagen we recht onder ons de allereerste schildpad! Deze was wat kleiner, gelijk de rest erbij geroepen. Heb er echt 20 minuten mee gezwommen, wat zooooo geweldig was! Heb hem ook een aantal keer aangeraakt en er naast gezwommen, weer heel bijzonder! Niet gedacht dat dat me zoveel deed! Die middag op een andere plek gesnorkeld en jawelllll eindelijk een haai gezien! Behoorlijk grote ook nog, zeker 2 meter (was groot voor die plek). Vond het wel echt ff schrikken, zo'n eng beest op 2 meter afstand. Hij zwom rustig om ons heen en daarna de diepte in. Heel vet!!
De volgende dag weer gesnorkeld om 7 uur 's ochtends, jawel ik lag weer als eerste in het water samen met een ander meisje. En zij had weer een schildpad gespot, en omdat er verder nog niemand in het water lag, waren we de enige die nog een schildpad hadden gezien. Leukkkk! Heb er echt tot het laatste moment van genoten! Was echt wel het geld waard deze tour, heel gaaf!

Ik heb besloten om nog een klein weekje in Airlie Beach te blijven. Blijf dit werk doen tot ik ga. Besloten om in Brisbane de skydive te doen, want daar is het goedkoper!
Ik geniet hier heel erg, alles gaat goed, contact maken gaat allemaal prima. Maaar ik mis iedereen wel al een beetje! Zit nu bijna op de helft. Nog een maandje in mijn eentje, wat me overigens heel goed bevalt! Daarna lekker 2 maanden naar Azie met Bas waar ik ook heel erg naar uitkijk!

Tot de volgende keer, en vergeet niet mijn heeeele leukeeee gaaaave foto's te bekijken op facebook! Link staat bovenin deze blog!

Tot de volgende keer! xxx Siri

  • 05 Februari 2013 - 12:12

    Bart:

    Ik heb 2 woorden voor je: Vette SHIT! x

  • 05 Februari 2013 - 14:00

    Anne:

    Hee! Wat een lang verhaal, maar wat gaaf allemaal!! Leuke foto's ook! Kan zien dat je het naar je zin hebt! Ben jaloerssss op die stranden en de zon.. Ik zit hier in de regen! Heel veel plezier nog en geniet er nog van daar van alle mooie stranden en natuur!! xx Anne

  • 05 Februari 2013 - 14:39

    Stijn:

    weetje, nu wordt het gemeen, je maakt me jaloers met al je great barrier reef duiken en snorkelen en je wilde dieren vasthouden en voeren... ooit ga ik ook nog naar aussie! naja nu volgende week naar austria, ook nie slecht hoor ;) mit die Apres-schi! de foto's zijn ook echt heeeel gaaf! even een contrast hoor, vandaag hebben we weer sneeuw-buien gehad, echt flinke! maja bleef niet liggen helaas... kweet niet of ik het al had gezegt maar je kaartje is hier goed ontvangen, iedereen vondt het leuk :)
    vol verwachting wacht ik op de volgende stapel foto's :P
    veel plezier nog babe!

    and have a g'day, mate! xx
    ^_^

  • 05 Februari 2013 - 15:03

    Tessa P.:

    Hee Siri, wat een supercoole dingen maak jij mee! De foto's op Facebook zijn ook echt prachtig om te zien (en een beetje jaloersmakend). Ook knap van je dat je zo in je eentje kan reizen en gewoon elke keer nieuwe mensen aanspreekt. :) Nog heel veel plezier de rest van je reis, maar volgens mij komt dat wel goed!
    x

  • 07 Februari 2013 - 22:20

    Chantal:

    Dag vrouwke!

    Leuk weer een nieuw verhaaltje! Had al wat via skype gehoord maar sowieso leuk om foto's te zien! Hopen dat het mooie weer een beetje doorzet en je die cycloon mooi afgelost hebt!

    Geniet en tot Skyps!

  • 17 Februari 2013 - 10:10

    Hanny Houben:

    hoi Siri
    wat maak jij geweldige dingen mee zeg ,blijf ervan genieten want hier hebben wij dat dus echt niet . de foto;s zijn om jaloers te worden
    dikke kus van ons allen uit de Grashoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 8411

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: