Roadtrip & Mijn eigen pad! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu Roadtrip & Mijn eigen pad! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Siri Arends - WaarBenJij.nu

Roadtrip & Mijn eigen pad!

Door: Siri

Blijf op de hoogte en volg Siri

15 Januari 2013 | Australië, Surfers Paradise

Hoi allemaal,

Weer erg lang geleden sinds ik een berichtje heb getypt hier!
Er is weer veel gebeurd!

Om te beginnen, ik heb nieuwe foto's geupload! Staan onderaan het album, even checken!! De link naar de foto's:
https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/media/set/?set=a.10151153402633543.438751.525928542&type=3

Vorige keer vertelde ik over waar Chantal en ik kerst gingen vieren. Was heel gaaf, wel weer heel apart om kerst en NYE te vieren in de hitte! Wel heeel fijn hoor! Byron Bay was leuk, relaxte sfeer, heel gaaf hostel (a la Hawai) en weer wat mensen gezien van Fraser Island. Nieuwjaar hebben we in Sydney gevierd natuurlijk!! Eerst een dagje sightseeing waaronder de dierentuin en naturlich de Harbour Bridge en the Opera House. Oudjaarsdag was heel leuk, paar Duitse jongens ontmoet op de ferry, heel de dag op het gras gelegen in de hete zon met uitzicht op de skyline van Sydney (met de Harbour B. en Opera H!). Dit uitzicht veranderde in een nog mooiere skyline met de zon die onderging, met uiteindelijk dat gave vuurwerk waar Sydney om bekend staat! Ondertussen hadden we ons hele vette busje ook opgehaald. Ik mocht beginnen met rijden MIDDEN in Sydney, super eng! Maar het is allemaal goed gegaan, want ik ben er nog steeds ha ha!
Tijdens Sydney hebben we ook een trip gedaan naar de Blue Mountains, hele mooie watervallen en uitzichten gezien. Maar het gaafste was nog the Flat Rock. Een geheime rots die alleen locals en weinig toeristen kennen. Je zit op een rots zonder omheining, met een heel mooi uitzicht op de Blue Mountains (zie foto's!!).
Na Sydney zijn Chantal en ik onze roadtrip begonnen naar Melbourne. We zijn begonnen in Jervis Bay, op Hyams Beach... met het witste zand van de wereld, recorded in de Guiness Book of Records. Heeeel mooi!! Echt heel gaaf om daar heel de dag te mogen zijn! Hier hebben we voor het eerst illegaal gecampeerd omdat alles vol zat. Zaten bij een boatramp, afgelegen, met een andere gast die een kampvuur maakte en wijn had. Zeggen wij geen nee tegen natuurlijk!!
Hierna zijn we verder gegaan en wilde halverwege een illegale slaapplek zoeken, helaas konden we om 11 uur 's avonds nog niks vinden! Zijn toen inland naar het dichtstbijzijnde stadje gereden met HEEL onaardige mensen... stonden in een dooplopend straatje, echt geen fijn sfeertje, maar goed weer een ervaring rijker. Hierna zijn wij doorgereden naar Eden, met een hele gave slaapplaats.. namelijk aan het strand! We hadden wc, BBQ en strand als uitzicht met mooie rotsen. Maakte weer alles goed van de avond ervoor! Wakker worden met zee en strand geluiden, heel apart maar wel leuk om mee te hebben gemaakt!
We zijn doorgereden naar Malua Bay, wel een leuk strand, maar het waaide heel hard, waardoor we allebei een zandmannetje werden. Snel doorgereden, met als eindbestemming Lake Entrance om te slapen. Tussendoor een tussenstop gemaakt waar we een Australisch stel hadden aangesproken. Na een uurtje kletsen zeiden ze opeens dat wij over een aantal dagen op de terugweg van de Grampians bij hun mochten douchen en slapen! Hoe bizar is dat!! Wel heel aardig en we hebben hier dan ook gebruik van gemaakt. Eerst een nachtje geslapen aan zee bij de ferry, omdat deze niet meer ging na 8 uur 's avonds (poep TomTom!!). Volgende dag zijn we begonnen aan the Great Ocean Road. Hebben hier ook weer mooie watervallen en dingen als the 12 apostles gezien. Meteen doorgereden naar Halls Gap, door de Grampians heen in de nacht. Ja, we weten het, niet heel slim met al die kangaroos, but it was worth it!! Ik had 5 uur achter elkaar gereden, was wel helemaal klaar met het rijden, maar we zagen zo veel kangaroos en walibi's van dichtbij. Eindelijk in Halls Gap, zagen we ineens 5 kangaroos bij elkaar, waaronder ook jonkies die aan het spelen waren. Ja en WIE kan er nou zeggen dat die wild heeft geplast met uitzicht op een prachtige sterrenhemel en een kangaroo 4 meter voor zich.. juist IKKE haha! Daar geslapen en de volgende dag waren de Kangaroos er nog steeds! Het werden er steeds meer!
Nou... laatste toeristische dag met Chantal.. the Grampians. Man, man, man wat een gaaf National Park! Zijn naar hele mooie rotsen geweest, the Balconies (zie foto's!!), mooie uitzichten en hebben de hoogste berg (die door mensen beklommen kan worden) beklommen!! Jullie moeten toch echt even de foto's zien om een beetje te kunnen begrijpen waarom het zo mooi was! Beloven jullie me dat? Mooi! Chantal vond the Grampians ook wel erg gaaf! Het is zo jammer dat het zo enorm groot is, je kunt nooit alles zien in 1 dag. Maar uiteindelijk wel een hele leuke en mooie dag gehad!
Laatste dagje het busje ingeleverd en in een Hostel geslapen. En toen ging Chantalleke al weer weg! Was wel heel gek, vond het heel jammer, want heb een super tijd met haar gehad hier!! Heel fijn en leuk om te kunnen delen met haar! Was super met jou Chantal!! :)

En nu is het dus tijd voor mijn eigen pad. Voor het eerst in mijn eentje in een ver land nieuwe dingen ontdekken. Vond het op het begin spannend, maar had er wel erg veel zin in. Eerst nog een paar daagjes in Melbourne gebleven, maar ik vond hier echt niets meer aan. Was niet op mijn plek daar. Dus toen gelijk besloten om een vlucht naar Cairns te boeken om 6.50uur in de ochtend!!
Nou de avond ervoor was weer iets wat ik dan toch maar zal vertellen, hoe wel ik er niet erg trots op ben!! Ik dacht lekker op tijd naar bed te gaan en optijd op te staan. Kwam aan de praat met wat jongens uit Nieuw-Zeeland, wil je ook een glaasje wijn? Nouja, dat sla ik niet af en ze waren erg aardig. Om het kort te houden, ik heb met allemaal mannen 3 drankspellen gedaan, was behoorlijk tipsy en kon nog net mijn kamer vinden. Eenmaal in bed, tja... laten we er op houden dat het mooier had gekunt haha! Kort nachtje, flinke kater, maar WEL optijd in het vliegtuig!!
Heb in aankomst bij Cairns een hostel geboekt, toevallig de 2e beste van Australie! Echt een heel leuk hostel, Cairns bevalt me ook goed. Heel erg warm en hele hoge luchtvochtigheid dus elke dag zweten. Eerste dagje in het zwembad gelegen, in gesprek gekomen met een Zweed, Ier en Amerikaanse. Daarmee geBBQed en wat drankjes gedaan. Ook op het vliegveld een Nederlandse jongen leren kennen waar ik vandaag mee naar het Lagoon ben geweest (aangemaakt zwembad midden in de stad).
Morgen wordt ECHT heel gaaf, ik ga namelijk voor het eerst in mijn leven duiken! Wel een introductie duik met de rest van de middag snorkelen in the Great Barrier Reef!!! Jeeeej! Heel veel zin in!! En de dag erna ga ik 2 dagen met een tour mee naar Cape Tribulation waar ik de volgende keer over zal vertellen!

Het is heel moeilijk om te skypen omdat ik veel ga doen en niet weet of elk hostel een webcam heeft. Maar laat me toch even weten als je weer wilt skypen en wanneer, dan zal ik kijken of ik kan!
Het is hier nu 9 uur verschil omdat ik hoger in het land zit!

Tot snel!! xxxx Siri

  • 15 Januari 2013 - 10:54

    Stijn:

    so Siri, wat een lap text, ik wist niet dat je zo graag schreef :P klinkt erg leuk daar, ik zal nu maar de foto's kijken want ik denk dat als we daar een foto/film aafje voor moeten plannen dat we die moeten verdelen over 3 nachten zonder films en alleen foto's hahaha :P
    veel plezier nog! wacht met plezier op het volgende verslag :D xxxx

  • 15 Januari 2013 - 11:38

    Chantal:

    Ha Vrouwke! Wat ontzettend raar om jou reisverslag te lezen terwijl ik hier nu gewoon alweer in de fucking sneeuw zit. Heb toch wel een beetje heimwee hoor. Het was ook zo'n mooie trip!
    Fijn om te horen dat je leuke trips geboekt hebt. Maak me niet te jaloers met al je verhalen want anders dan wil ik heel snel nog een keer en dat gaat nog ff niet :p!

    Dikke knuffel en skypen snel! xxxx

  • 15 Januari 2013 - 14:30

    (ome) Paul:

    Hoi Siri, klinkt fantasties. Ben best wel jaloers. Maar toch: geniet zoveel je kan en schrijf zoveel mogelijk op. Dan kan je er later nog een paar keer van genieten. Heel veel plezier. Groetjes, Ome Paul

  • 15 Januari 2013 - 16:25

    Malon:

    Zussie! Waaaw wat klinkt dat supervet allemaal. Fijn dat je je niet eenzaam voelt nu ch'tallie weg is.. Je hebt nog geluk dat je met je kegel in het vliegtuig bent gelaten dan!
    Kijk je wel uit met al die mannen aan de alcohol;-)

    Genietttt en have fun mate! x

  • 15 Januari 2013 - 17:39

    Merel:

    Heey billetje!

    Wat een gaaf verhaal! Echt veel leuke dingen gedaan zo te lezen! Ik zal de foto's zo is even kijken, zal er wel jaloers op zijn haha!
    Ik zal je binnenkort weer mailen en kijken wanneer ik kan skypen, alleen dat duurt nog paar dagen, want mijn mail is gehackt. Dus even wachten nog:(

    Dikke kus, veel plezier nog he!

  • 16 Januari 2013 - 10:35

    Angela:

    Siri, wat gaaf om je belevenissen zo te volgen, klinkt zo gaaf allemaal.
    Geniet er nog lekker van, wij maken hier sneeuwpoppen en verlangen naar de zon.

  • 16 Januari 2013 - 20:12

    Karen:

    Hey Siri!

    Super leuk om te lezen! Had ook al verhalen van Chantalleke gehoord! Fijn dat jullie het samen zo leuk gehad hebben! Ook wel fijn dat Chantal weer veilig terug is,

    Jij geniet er nog van en heeelll veel plezier!!

  • 16 Januari 2013 - 21:57

    Wendy:

    Wat gaaf al die mooie plaatsen, en hoe cool dat je wild kangaroos hebt gezien! En je gaat eindelijk duiken..... ook nog op een super mooie plaats (dadelijk word ik nog jaloers : p ) Meissie geniet van het mooie warme weer! En veel plezier de aankomende tijd :)
    Liefs uit het koude besneeuwde Nederland.

  • 17 Januari 2013 - 15:18

    Nienke:

    Have fun!! super om te lezen x

  • 25 Januari 2013 - 10:55

    Tante Hanny:

    hoi Siri
    fijn dat je aan het genieten bent en dat je zoveel mooie dingen ziet ,dat hebben we hier in ons kleine landje niet dikke kus van mij en een kus van Huub Bas Rafke en Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Australia & South-East Asia

Hee allemaal!

Het is bijna zo ver... mijn reis naar Australië en Zuid-Oost Azië!
In het kort mijn reisplan:
Vanaf 8 november vlieg ik naar Australië, waar ik meteen door ga naar Melbourne om een maand bij mijn tante te wonen om te werken. Na deze maand komt een vriendin (Chantal) langs voor 4 weken waar ik mee ga rondtrekken in een omgebouwd camperbusje tussen Melbourne en Sydney. Hiernaaa ga ik met mijn neefje uit Australië een roadtrip doen via Sydney naar Cairns, ongeveer 5 weken?? Daarna moet ik het nog even zien. En vanaf 5 maart vlieg ik door naar Bangkok, Thailand om mijn nieuwe reismaatje Bas te meeten. Vanuit hier gaan we Thailand, Cambodja, Indonesië, Vietnam en Laos ontdekken in 2 maanden tijd! Hierna zijn helaas de 6 maanden alweer voorbij en vlieg ik op 10 mei terug naar NL.
Maaaaaar zo ver is het nog lang niet, dus ook niet aan denken!!

Op deze site kunnen jullie me een beetje volgen en ik zal er geregeld een verhaaltje plaatsen over alle ervaringen die ik meemaak!
Vind het zeker leuk om in contact te blijven met iedereen, dus laat een berichtje achter of stuur me een mailtje! En sowieso skypen natuurlijk!!
Skype account en tel.nr. in Australië zal ik in mijn volgende verslag zetten, als ik eenmaal ben aangekomen!

Heb er super veel zin in, maar schijt tegelijkertijd ook echt in mijn broek haha! Toch wel zenuwachtig.. maar komt goed!

Ga deze 2 weken nog genoeg mensen zien waar ik afscheid van ga nemen. Voor de rest die ik niet meer zie... tot over 6 maanden!!

Kus Siri

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

Cambodja, Vietnam en naar huis!

24 Maart 2013

Thailand en Indonesië!

03 Maart 2013

Laatste weken Australie!

05 Februari 2013

Living the good life!

15 Januari 2013

Roadtrip & Mijn eigen pad!
Siri

Siri op Reis!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8417

Voorgaande reizen:

13 Maart 2015 - 18 April 2015

Backpacken in Afrika!

08 November 2012 - 10 Mei 2013

Australia & South-East Asia

Landen bezocht: